Nu kan du endelig folde dig helt ud!
Uanset om det er store eller små idéer, leverer vi konvolutten.
Nysgerrighed er en helt fundamental menneskelig egenskab. Du har sikkert arbejdet dig igennem alle aspekter af din kampagne og har fundet ind til kernen af dit budskab.
Forestil dig så, hvordan du kan inspirere modtagerne af dine Direct Mails til at bruge lang tid på det, du gerne vil fortælle dem. Kuverten / emballagen er en del af nøglen.
Se udpluk af cases:
Kreativitet sælger! Jo, den er god nok…
Kreative konvolutter med effekter kan give øget synlighed, mere respons og større salg. Modtageren får en sanselig oplevelse, der rækker ud over de rationelle argumenter, og så er du allerede et skridt foran.
En kreativ konvolut kan bruges både til den daglige post, Direct Mail eller som en emballage…
- Ønsker at skille sig ud fra mængden og skabe stor respons ved f.eks. en Direct Mail
- Ønsker at understøtte firmaets profil, når den daglige post udsendes til kunderne
- Ønsker en anderledes og unik konvolut / emballage til sine produkter for f.eks. at signalere høj værdi og eksklusivitet
- Papirark trykkes og eventuelt efterbehandles med effekter
- Papiret udstanses til plano konvolutter
- Kuverterne / emballagen samles i hånden eller på maskinen afhængig af udførsel og oplag
- Mulighed for små oplag
- Højere papir gramvægt
- Flere effekter at vælge mellem
- Alle former for udstansninger
- Kreativ Konvolut® produceres i hånden eller som ark produktion på maskinen
- Kreativ Konvolut® produceres ned til 250 stk. Specialproduktion i ark kan prismæssigt svare sig fra 5000 stk. og rulleproduktion fra 50.000 stk.
- Den “almindelige” ark- og rulleproduktion er baseret på alt er standard; papir, klap, rude og tryk, hvor Kreativ Konvolut® er mere forædling og specielle udformninger
Det Kreative Koncept
Udgangspunktet for en kreativ konvolut er, at I bestemmer hvordan konvolutten skal designes. I vælger selv størrelse, trykudformning, papirkvalitet, rudeudstans, klap, lukning samt specialeffekter. Trykkerier med egne trykmaskiner har mulighed for at trykke papirarket og sende til ICE Kuvert. I dette tilfælde kontakt os for information om papirets fiberbaneretning, værktøjsskabelon og detaljer omkring trykplacering. Vi fremstiller konvolutten i hånden fra 250 stk.
Der findes en verden af papirkvaliteter – og du kan vælge imellem næsten dem alle til din kuvert eller emballage. Find det helt rigtige papir eller karton, og lad os give bud på det eller bestil det selv hos papirgrosisten.
Papirkvaliteter mellem 90-250 gsm giver det bedste samlings resultat.
Her er det næsten kun fantasien som sætter begrænsninger. Om størrelsen skal være en lille C7 eller en stor C3. Eller et helt specielt format som f.eks. 5×54 cm, som kan bruges til en plakatholder.
Vi anbefaler ikke at få en folierude i kreative håndlavede konvolutter. Det er muligt, men pga. det store arbejde ved montering; er prisen også derefter.
Evt. overvej en rudeudstansning uden montering af folie.
Lukningen ved håndproduktion er begrænset til stip-lukning, en form for tuck-lukning eller blot ingen lukning (uden lim/latex).
Klappen dannes ud fra værktøjet. Der er derfor inden begrænsninger på dette område.
De mest gængse klaptyper er:
- Lige klap
- Spidsklap
- Rund klap
- Maskinkuverteringssnit / trapez
- Uden klap / åbning i top f.eks. med fingerhak
Skab effekt med kreative løsninger. Frit valg:
- Folie-tryk: Varmepræg med kliche
- Print: Få printet individuelt budskab
- Offsettryk: F.eks. fulddækkende farve over hele kuverten, metalliske farver
- Udstansning: Sjove former skaber opmærksomhed
- Præg: Ophøjet eller nedfældet
- Relief-lak: Ophøjning som ståltryk
- Mat lak: Giver et blødt og diffust højlys
- Blank lak: Farverne får mere fylde
- Partiel lak: Fremhæv områder med lak
- Serigrafisk lak: 3D effekt med tykt laklag eller glimmer
Send os en kreativ forespørgsel
Vi glæder os til at høre om jeres kreative idéer til en kuvert eller emballage designet specielt efter din kundens eller dit behov.
Blev klogere på rulleproduktion, ark produktion og håndlavet produktion.
Læs mere om hvad, hvornår og hvorfor